miercuri, 9 mai 2012

بفرمایید شام (طنز)

راستش از شما چه پنهان از وقتی‌ خودم و عیال این برنامه بفرمایید شا م رو دیدیم و مخصوصا قسمت آخر از هر سری که چقدر زیبا تموم میشه ، تصمیم گرفتیم ما هم توی این برنامه شرکت کنیم.خلاصه بخت هم با ما بود و مسئولین محترم برنامه تشریف آورد‌ند و ما هم از همون اول براشون سنگ تموم گذاشتیم، هر چی‌ باشه مهمون بودند و با  خودمون گفتیم حالا که قرار همه دنیا ما رو توی این برنامه ببینند پس بگذار یه گوشه از دست و دل بازی و مهمون نوازی...رو نشونشون بدیم.
برای همین از اول از خودشون پرسیدیم توی هتل چند ستاره میخوان براشون جا رزرو کنیم( آخه راستش ما که نمیدونسیم چقدر میخوان هزینه کنند ). خلاصه توی بهترین هتل براشون جا رزرو کردیم و چون صبحانه هم روی اتاق بود، من و عیال هم هر روز صبح اول وقت به دیدارشون می‌رفتیم و و توی همین وقت در مورد چگونگی برنامه و اینکه چیکار باید بکنیم، صحبت میکردیم.البته  این رو هم بگم که  نهار رو هر روز عیال می‌‌پخت و من میبردم هتل. شب‌ها هم که حدس میزدیم رژیم دارن دیگه مزاحمشون نمی‌شدیم که یه موقع توی خجالت بمونند و بخوان مجبور بشن چیزی بخورند.
خلاصه حرفهامون رو زدیم و گفتیم که ما برای اولین بار دوست داریم نحوه برنامه رو کمی‌ عوض کنیم و به جای چهار نفر، فقط دو نفر (خودم و عیال)شرکت کننده داشته باشیم، اصلا توی این شرایط بد اقتصادی درست هم  نیست اینقدر اصراف بشه، و به حسب قرعه، شب اول عیال غذا درست کنه و شب دوم هم خودم.حالا دیگه هر کسی‌ برد، مهم نیست چون حتما زحمت بیشتری کشیده بوده.
و اما منو ی شب اول،
پیش غذا،   تیلیت
چون غذای اصلی‌ ابگوشته، بهتر دونستیم پیش غذا همون تیلیت باشه که با غذای اصلی‌ هم جوره.
غذای اصلی‌،
آبگوشت(که با پیازه زیاد سرو میشه و بارهٔ اینکه سنت خودمون رو هم حفظ کرده باشیم، پیاز‌ها رو سر سفره با مشت میشکنیم)
و اما دسر، که همه میدونند بعد از این غذا، بهترین چیز چای نبات هست. البته با نباته زیاد.(هر چی‌ باشه یه بار داریم توی یه برنامه شرکت می‌کنیم، حالا اگه هم یه کم خرجمون زیاد بشه مهم نیست)
و در ادامه هم من باید یه نمره به عیال بدم که نمره ۱۰ رو انتخاب می‌کنم، چون میدونم دست پختش خیلی‌ خوبه
 
 
و اما شب دوم،
پیش غذا، سوپ لخود(لوبیا و نخود)
چون از آب گوشتِ   شب اول حتما کمی‌ باقی‌ میمونه، تصمیم دارم یه کم لوبیا بهش اضافه کنم و یه سوپ لوبیا با طعم نخود درست کنم ، اینطوری هم اضافه غذا دور ریخته نشده و هم یه پیش غذای خوب درست می‌کنم.
برای غذای اصلی‌ خوراک گوشت رو در نظر گرفتم،
آخه ما اصلا اهل اصراف نیستیم، بخاطر همین تصمیم دارم با اضافه گوشت کوبیدهای شبِ   اول یه ساندویچ درست کنم با سبزی خوردن تازه و دسر هم که بهترین چیز فکر می‌کنم یه لیوان دوغ باشه با یه گٔل گز. اگر چه می‌خواستم نگم ما اهل کجا هستیم، ولی‌ فکر می‌کنم دیگه حدس زدید. در پایان هم ، عیال قرار نمره ۱۰ بهم بده، و دیگه اینکه کی‌ مسابقه رو ببره اصلا مهم نیست.
این کل ماجرا بود، و قرار بوده که امروز  برای فیلم برداری به منزلمون بیان. البته کمی‌ دیر وقت هست ولی‌ حتما توی ترافیک گیر کردن!!!!!!
احمد رضا صدیقیان

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu